|
5. ročník 1.
Rovnice 100 – x = 5 . 4 – 10 72 – x = 81 : 9 + 3 4x = 8 : 2 + 16 : 4 + 20 : 5 2x = 4 . (5 + 8) – 2 . 10 2.
Delenie prirodzených čísel 1 326 : 8 = 2 342 : 7 = 3 534 : 57 = 4 698 : 18 = 6. ročník 1.
Vypočítaj obsah chodby, ktorá
je znázornená na obrázku. Rozmery sú v metroch.
2.
Vypočítaj! - 3 + (- 4) + (- 5) – (+ 6) = 9 – 8 – 7 – 6 – 5 + 4 = 9 + (8 – 7) – (6 + 5) – 4 = - 15 – (-14) – (13 – 12) – (- 11 + 10) =
7. ročník 1.
Na obrázku vyznačte 6 bodov
tak, aby 4 ležali vo vnútri štvorca, 3 vo vnútri trojuholníka a 4 vo
vnútri kruhu. Žiadny bod nesmie ležať vo vnútri všetkých troch útvarov.
2.
Čísla vo štvorčekoch sú
usporiadané podľa určitého matematického poriadku. Aké číslo má byť v prázdnom
štvorčeku?
3.
Vypočítaj! 2 – [3 – (4 – 5) – 3] + 9 = - (10 – (-3 – 5) – 2) = (- 5) . 4 . (-3) . 2 . (-1) = 4.
Do prázdneho štvorčeka doplň
chýbajúce číslo tak, aby platila rovnosť:
5.
Pozemok má pôdorys v metroch
podľa obrázka. Vypočítajte jeho rozlohu a spotrebu pletiva na
oplotenie, ak brána je široká
8. ročník 1.
Doplňte ďalšie tri čísla
do radu: 10, 15, 23, 28, 36, 41, 49,
54,... 2.
Číslo 138 napíšte ako súčet
štyroch po sebe idúcich prirodzených čísel. 3.
Doplňte čísla do štvorčekov
tak, aby bol výpočet správny.
4.
Plaveckého výcviku sa zúčastnilo
16 žiakov 5. ročníka, čo je 8 % z celkového počtu žiakov 5. ročníka.
Koľko žiakov je v 5. ročníku? 5.
Obvod
trojuholníka s dvoma rovnakými stranami je 6.
Určite obsah útvaru, ak
strana štvorca je
|
|
|