5. ročník

 

1.      Rovnice

100 – x = 5 . 4 – 10

72 – x = 81 : 9 + 3

4x = 8 : 2 + 16 : 4 + 20 : 5

2x = 4 . (5 + 8) – 2 . 10

 

2.      Delenie prirodzených čísel

1 326 : 8 =

2 342 : 7 =

3 534 : 57 =

4 698 : 18 =

 

6. ročník

 

1.      Vypočítaj obsah chodby, ktorá je znázornená na obrázku. Rozmery sú v metroch.

 

2.      Vypočítaj!

- 3 + (- 4) + (- 5) – (+ 6) =

9 – 8 – 7 – 6 – 5 + 4 =

9 + (8 – 7) – (6 + 5) – 4 =

- 15 – (-14) – (13 – 12) – (- 11 + 10) =

 

7. ročník

 

1.            Na obrázku vyznačte 6 bodov tak, aby 4 ležali vo vnútri štvorca, 3 vo vnútri trojuholníka a 4 vo vnútri kruhu. Žiadny bod nesmie ležať vo vnútri všetkých troch útvarov.

 

2.            Čísla vo štvorčekoch sú usporiadané podľa určitého matematického poriadku. Aké číslo má byť v prázdnom štvorčeku?

3

 

7

 

15

 

 

 

63

 

127

 

3.            Vypočítaj!

2 – [3 – (4 – 5) – 3] + 9 =

- (10 – (-3 – 5) – 2) =

(- 5) . 4 . (-3) . 2 . (-1) =

 

4.            Do prázdneho štvorčeka doplň chýbajúce číslo tak, aby platila rovnosť:

5.            Pozemok má pôdorys v metroch podľa obrázka. Vypočítajte jeho rozlohu a spotrebu pletiva na oplotenie, ak brána je široká 3 m .

 

8. ročník

 

1.      Doplňte ďalšie tri čísla do radu:  10, 15, 23, 28, 36, 41, 49, 54,...

2.      Číslo 138 napíšte ako súčet štyroch po sebe idúcich prirodzených čísel.

3.      Doplňte čísla do štvorčekov tak, aby bol výpočet správny.

 

4.      Plaveckého výcviku sa zúčastnilo 16 žiakov 5. ročníka, čo je 8 % z celkového počtu žiakov 5. ročníka. Koľko žiakov je v 5. ročníku?

 

5.      Obvod  trojuholníka s dvoma rovnakými stranami je 117 cm . Tretia strana meria 44 cm . Koľko cm meria jedna zo zvyšných strán?

 

6.      Určite obsah útvaru, ak strana štvorca je 6 cm .